5 Mayıs 2008 Pazartesi

Starbucks Coffee


Ülkemizde self servis yaygın olmasa bile oldukça popüler bir marka halini almıştır Starbucks. Çok gözle görülebilen bir durum olmasa da self servis müşteri memnuniyeti için önemlidir. İnsanlar kendi siparişlerini verip,orda bekleyip,hazır olunca yerlerine geçerler. Böylelikle geç kalan garson,karıştırılan,unutulan siparişler olmamaktadır. Bu da alıcı ve satıcı arasında ki ilişkiyi geliştirir. Ve kurum maddi olarak da bundan fayda sağlamaktadır. Çalışan her eleman kurum için masraf teşkil etmektedir. Starbucks dünya genelinde açtığı şubelerle başarılı bir şekilde büyümeyi başarabilmiş ve popüleritesi her geçen gün daha da artan bir kurum olmayı başarmıştır. Bunun güçlü sebeplerinden biri de büyümesine rağmen kahve kalitesinden vazgeçmemesi ve dünya genelindeki tüm şubelerini denetlemeyi sürdürmesidir. Açılan her şube kuruluş için önemli bir gelir tayin etmektedir. Ayrıca "shaya" kuruluşu adı altında toplanan dünyaca ünlü markalardan biri olması deneyimden önce alıcılarda güven oluşturmaktadır.

3 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Peki, sence Starbucks yerel kahve kültürünü öldürüyor mu? Böyle suçlamalar var mesela.

Evren BAYSAN dedi ki...

Aslında öldürüyor,insanlarin çoğu Türk kahvesi yerine Starbucks kahvesini tercih ediyor. Yani önemli olan tercihler,saygılı olmak gerekir.

Erkal dedi ki...

Bence öldürmüyor! HErşeyin yeri ayrıdır. Türk kahvesi deyince akan sular durur. Hele bi gelin Kemeraltında dibek kahvesi için PEEEEEH