2 Mayıs 2008 Cuma

Güzel Görünen Elma

Apple markasının tasarım konusundaki başarısı gerçekten etkileyici. Belkide böylesine yüksek satış rakamları yakalamalarındaki en büyük faktör ürünlerinin sahip oldukları harika tasarımlar. Mac ve iPod a baktığımızda gayet net görebiliyoruz etkileyici tasarımlarını.

Apple, ürünlerini tasarlarken öncelikle 10 farklı prototip üretiyormuş daha sonra 2 hafta boyunca bu 10 seçenek arasında tartışılıyormuş. Biri iyi hissettirmek diğeri ise pratiklik sağlamak olan 2 belirleyici faktör doğrultusunda sonuca varılıyor.

Ben dizüstü bilgisayar olarak okulumuzun bizlere verdiği HP marka dizüstü bilgisayarı kullanıyorum. Geçenlerde arkadasımın Apple laptopunu gördüğümde gerçekten çok beğendim. Kıyaslamaya çalıştım kendiminkiyle ve Apple ın keskin çizgileri, malzeme kalitesi, tasarımı ve güzelliğiyle çok üstün olduğun fark ettim. Zaten Apple geçen seneye göre laptop pazarında %38 büyüme göstermiş.

Apple tasarımın satışlar üzerindeki etkisinin farkında ve her geçen gün AR-GE departmanını geliştiriyor. Yeni çıkarttıkları iPhone da çok satıcak daha doğrusu başladı bile. Bende tasarımın yani görselliğin belkide en önemli unsur olduğuna inananlardanım. Bir ürünü pazarlamanın harika bir yolu onu güzel ve kaliteli gösterebilmek. Günümüz müşteri profiline baktığımızda çok şey isteyen bir müşteri tipi görüyoruz. Ancak güzel görünen birşey karşı konulamaz bir etki yaratıyor insanlarda. Ne yapıp edip almak istiyor insan doğrusu.

Apple'ın bu şekilde devam ettiği sürece başarısının da süreceğini düşünüyorum ve Apple markasının önünde saygılya eğiliyorum. Daha da güzel ürünlerini de sabırsızlıkla bekliyorum...

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Steve Jobs'un Bill Gates'ten intikam alması olarak nitelendiriyorum ben bunu. Gerçi Microsoft Vista ile gene arakladı konsepti ama en azından Apple hakettiği yere geldi yıllar sonra da olsa.