23 Mayıs 2008 Cuma

Coca Cola

Pazarlama stratejisini, bolgesel farkliliklar uzerine kuran ve dünyanın en çok tanınan markası olarak pazardaki yerini almaktadır. Dünyada reklama en çok para harcayan markalardan birisidir. Bunun karşılığını da nasıl aldığını hep birlikte görmekteyiz. Çok ilginçtir ki coca cola ilk başta eczanelerde ilaç olarak kullanılmış daha sonra içeriğindeki bazı maddeler değiştirilerek içecek olarak popülerleşmiştir. Müslüman ülkeler, hristiyan ülkelere göre daha az talep etmektedir Coca Cola'yı. Bunun sebebi ise Coca Cola'yı ters çevirip okuduğumuzda arapça 'muhammet yok,mekke yok' yazmasındandır. Çok fazla pazar payına sahip olan Coca Cola'nın, yapılan araştırmalara göre saniyede sekiz bin kutu Coca Cola tüketildiği saptanmıştır. Özel yapım tarifini ülke sırrı gibi korumakta, böylelikle taklitlerine karşı önlem almaktadır. Coca cola aynı zamanda sosyal sorumluluk çerçevesinde yaptığı yatırımlarla sadece duygusal yönden bir kesimi kendine bağlamayı amaçlamakta ve başarmaktadır.
Logosundan şişesine kadar bir tasarım harikasıdır. Ayrıca çeşitli dünya genelinde şişe v.b. tasarım yarışmalarıyla ilgi toplayabilmektedir. Bu çalışmaları uluslar arası düzeyde tutarak konumlandırma yapmadan her kityleye önem verdiğini göstermek istemektedir ve bunun dışında yılın çeşitli dönemlerinde çeşitli ürünleriyle gerçekleştirdiği promosyonlar,konserler,oyuncaklarla da varlığını sürekli hale getirebilmektedir.

Hiç yorum yok: