22 Nisan 2008 Salı

Erkeklerin Kabusu: Alışveriş

''Alışveriş'' kavramı erkeklere ters düşen bir kavram olduğu için biz kızlar biliriz yanımızda erkeklerle alışverişe çıkmanın zorluğunu...Tabi onlar da kızlarla alışverişe çıkmanın zorluğunu bilirler...Nasıl oluyorsa erkekler hemen karar verirler ne alacaklarına; kızların da o mağaza senin bu mağaza benim dolaşmalarına bir türlü anlam veremezler. Tamam bazen abartıyoruz bu alışveriş konularını bayaa vakit geçiriyoruz onu deniyorum bunu deniyorum derken.. Ama yine de seviyoruz işte..
Peki erkeklerin alışveriş konusundaki huysuzlukları neye dayanıyor dersiniz? Yapılan araştırmalara göre erkeklerin alışveriş kabusu çocukluk yıllarına dayanmakta. Daha küçük yaşlarda annesinin peşine takılıp mağaza mağaza gezen ve bu duruma isyan eden erkeklerin bu isyanları ileriki yaşlarda da kendini gösteriyor. Ve kadınlarla alışveriş yapmak bu erkeklerin korkulu rüyası haline geliyor.

Erkeklerin kadınlara yönelik mağazalarda sıkılması ile ilgili bir araştırma yapmışlar. Ev eşyaları satan bir mağazada yaptıkları araştırma ve gözlemlerde, ortalama alışveriş süreleri ile ilgili aşağıdaki sonuçlara ulaşmışlar:

- Kadın arkadaşıyla birlikte gelen kadın: 8 dakika 15 saniye
- Çocuklarıyla birlikte gelen kadın: 7 dakika 19 saniye
- Yalnız gelen kadın: 5 dakika 2 saniye
- Erkekle birlikte gelen kadın: 4 dakika 41 saniye.

Neredeyse ilk durumdan %50 daha düşük bir zaman mağazada kalıyor, erkekle birlikte gelen kadın.Bu da kabaca % 50 daha az satış demek. Peki çözüm ne?

Çözüm şu ki, o mağazada erkeklerin kadınları dışarı sürüklemesini önleyecek bir şeyler bulmak lazım.Mağazanın yarısında mutfak eşyaları, yarısında elektronik eşya satışı olsa bir şeyler değişir mi? Değişir tabi ki!
10 tane plazmanın, rahat koltukların ve güzel içeceklerin olduğu bir play station oyun köşesi mesela. Böyle bir yerde, insan yarım saat bile bekleyebilir. Demek ki erkekler sıkılmadan da alışveriş olabiliyormuş. Böylece biz kızlar daha çok dolaşabilir ve rahat rahat alışveriş yapabiliriz.

Başka çözümler de var ama mutlak sonuç, kadınlar rahatça mağazada zaman geçirirken, erkeklerin onları beklemesini sağlamak. Sıkılmayan erkekler.. Yükselen satışlar.. Pazarlama çoğu zaman ufak ayrıntılardan geçiyor. İşte küçük bir ayrıntı: Aslında sıkılan erkekler satışlarınızı artırabilir.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Hmm neden olmasın? Böyle bir şeyler yapmaya başlayan mağazalar varmış gerçi.

Ben de bir kaç öneride bulunayım:
- Elektronik dergileri ya da deneme sürümleri yapılabilecek numunelerle dolu bir oda

- İki dumbell ve bir ayna

Aklıma gelen olursa yazarım daha.