
Dondurma aslında yaz mevsimini çağrıştırırken son yıllarda reklamlardan da takip ettiğimiz gibi ''her mevsim'' kavramı yayılmakta. İzlemişizdir hepimiz dondurma pazarının en büyük bölümü olan ALGIDA reklamlarını:
Futbol her mevsim futboldur.. İzlenir.
Dondurma her mevsim dondurmadır.. Yenir.
Dondurma mevsim meselesi değil.. Zevk meselesidir.
Bu reklamla birlikte tüketiciye ''sadece yaz olurmu, kışın da yiyin, kışın da kazanalım'' imajı verir Algida. Öyle ki kışın üşütmeyen dondurmalar bile çıkmış. Mado kışın tüketilmek üzere ballı, pekmezli ve nar sulu ''üşütmeyen'' dondurma bile üretmiş. 4 mevsim dondurma tüketilmesi özellikle çocukların ve gençlerin işine gelir tabii ama her mevsim bize dondurma yedirtmeye çalışsalar da Türkiye'de tüketim çok az. Yıllık dondurma tüketimi Avrupa'da 17 lt iken Türkiye'de sadece 1 lt. Tabi bu rakamları görünce üreticiye hak vermemek elde değil. E ne diyelim.. Biz yine de üreticiyi dinleyelim.. Tüketelim..
2 yorum:
Biz de hiç bir şey Avrupa ortalamasını tutmuyor İlay farkında mısın :) Bir ekmek geçiyordur belki.
Dondurma iyidir, ama ben yine de külahta normal dondurmayı hazır paketli dondurmaya tercih ederim.
Valla hocam öyle demeyin şu an yaptığım bi araştırmaya göre en çok doğum, en geç okula başlama, en az eğitim, en erken ölüm ve en az yaşam ile Türkiye Avrupa yı çoktaan sollamış ve geçmiş durumda:)bunlarda geçmişiz ya dondurma eksik kalsın:)
Yorum Gönder